عنوان پژوهش: روش جدید ترمودینامیکی جهت انتخاب بهترین چرخه برای موتورهای احتراق داخلی
    دستگاه اجرایی کارفرما: دانشگاه شهرکرد
تاریخ اجرای پژوهش: 1398/07/02
مرکز مجری پژوهش: دانشگاه شهرکرد

مکان اجرای پژوهش: دانشگاه شهرکرد

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
رحیم ابراهیمی دانشگاه شهرکرد مکانیک و انرژی دکتری دانشگاه ولانسین- فرانسه

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی

چکیده پژوهش

نظر به اینکه قبل از طراحی یک موتور احتراق داخلی انتخاب چرخه برای طراحی آن لازم و ضروری است، انتخاب بهترین چرخه مورد توجه بیشتر محققان قرار گرفته است. برای موتورهای احتراق داخلی 9 چرخه ترمودینامیکی (1- چرخه کلاسیک اتو 2- چرخه کلاسیک دیزل 3- چرخه کلاسیک دوگانه 4- چرخه میلر-اتو 5- چرخه میلر-دیزل 6-چرخه میلر-دوگانه 7- چرخه اتکینسون-اتو 8-چرخه اتکینسون-دیزل 9- چرخه اتکینسون-دوگانه) را می‌توان در نظر گرفت. مقایسه همه چرخه ها با هم با لحاظ عوامل بازگشت ناپذیر و محدود کننده برای انتخاب بهترین تا کنون انجام نگرفته است. بنابراین هدف این طرح مقایسه همه این 9 چرخه است.

خلاصه نتایج حاصله

مقاله مستخرج :A new comparative study on performance of engine cycles under maximum thermal efficiency condition


فایل های پژوهش
فایل
فایل 1 research/4d3b4655c749205654115d741bd858e6.doc

Back to Top