عنوان پژوهش: بررسی ادراکات و وضعیت فعالیت جسمانی دانش آموزان دختر18-12سال مبتنی بر الگوی اعتقادبهداشتی شهرستان شهرکرد درسال1395
    دستگاه اجرایی کارفرما: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
تاریخ اجرای پژوهش: 1395/10/26
مرکز مجری پژوهش: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد-کمیته تحقیقات دانشجوئی

مکان اجرای پژوهش: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
زهرا شاهینی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد - - -
فاطمه رشیدی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بهداشت عمومی کاشناسی -
گلنوش شهابی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد - - -
الهه توسلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بهداشت دکترای تخصصی (PhD) علوم پزشکی شهرکرد

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی

چکیده پژوهش

مقدمه و بیان مسئله امروزه زندگی ماشینی تلویزیون و اینترنت سبب کاهش تحرک افراد شده است.که این عامل سبب چاقی و بدنبال آن بیماریهای مزمن و غیر واگیر می شود.یکی از راههای پیشگیری از بیماریها و ارتقا سللامت تغییر سبک زندگی و بدنبال آن انجام فعالیت های جسمانی منظم است. روش اجرا در این مطالعه که به منظور تعیین بررسی ادراکات و وضعیت فعالیت جسمانی در دانش آموزان انجام شد.48/4 درصد دانش آموزان 16-14 سال قرار داشتند.میانگین و انحراف معیار به ترتیب برای آگاهی 04/24±12/48،حساسیت درک شده شدت درک شده 01/22±80/42 ،منافع درک شده 12/23±39/53،موانع درک شده 86/17±67/71 ،خودکارآمدی درک شده7/22±00/5 بدست آمده است. یافته ها باتوجه به نتایج این مطالعه میانگین نمره فعالیت جسمانی دانش آموزان تقریبا مناسب و نزدیک به استاندارد جهانی می باشد.که با برنامه ریزی مناسب با استفاده از نظریه های موثر آموزش بهداشت جهت افزایش آگاهی ادراکات و رفع موانع موجود می توان باعث تدوام آن گردید.ا انجام فعالیت های جسمانی منظم می توان از بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی پیشگیری نمود و درنتیجه باعث کاهش هزینه های درمان اینگونه بیماریها شد بحث و نتیجه گیری با انجام فعالیت های جسمانی منظم می توان از بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی پیشگیری نمود و درنتیجه باعث کاهش هزینه های درمان اینگونه بیماریها شد.باتوجه به نتایج این مطالعه میانگین نمره فعالیت جسمانی دانش آموزان تقریبا مناسب و نزدیک به استاندارد جهانی می باشد.که با برنامه ریزی مناسب با استفاده از نظریه های موثر آموزش بهداشت جهت افزایش آگاهی ادراکات و رفع موانع موجود می توان باعث تدوام آن گردید.

خلاصه نتایج حاصله

باتوجه به نتایج این مطالعه میانگین نمره فعالیت جسمانی دانش آموزان تقریبا مناسب و نزدیک به استاندارد جهانی می باشد.که با برنامه ریزی مناسب با استفاده از نظریه های موثر آموزش بهداشت جهت افزایش آگاهی ادراکات و رفع موانع موجود می توان باعث تدوام آن گردید.ا انجام فعالیت های جسمانی منظم می توان از بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی پیشگیری نمود و درنتیجه باعث کاهش هزینه های درمان اینگونه بیماریها شد


فایل های پژوهش
فایل

Back to Top