| نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
|---|---|---|---|---|
| نرجس خاتون دادخواه | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد | بهداشت | کارشناسی ارشد | دانشگاه علوم پزشکی تبریز |
| بتول سمیع | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد | - | - | - |
| عظیمه قادری | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد | - | - | - |
| نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
|---|
مطالعه حاضر فرایند نمونه گیری از پاشنه پای نوزادان توسط پرسنل مراکز بهداشتی شهرکرد و بخش مراقبتهای ویژه نوزادان بیمارستان هاجر شهرکرد را مورد بررسي قرار داده است. در اين تحقيق پس از تهيه پرسشنامه و تکميل آن نتايج زير حاصل گرديد. بین محل خدمت،جنسیت،مدرک و رشته تحصیلی با عملکرد افراد ارتباط معنادار وجود داشت(05/0P ). و در نمره آگاهی بین دانشگاه محل تحصیل، مدرک تحصیلی ،سابقه خدمت، محل خدمت و تعدادکلاسهای بازآموزی افراد مورد مطالعه ارتباط معنادار وجود داشت(05/0P ). نتایج مطالعه نشان داد که کلاسهای بازآموزی در عملکرد و نیز سطح آگاهی افراد مورد مطالعه تاثیر داشته است و با افزایش تعداد دفعات کلاسها این آگاهی و عملکرد ارتقا یافته است. و با ارتقا مدرک تحصیلی افراد این سطوح افزایش یافته است. محل خدمت اثر مطلوب درسطح عملکرد و آگاهی داشت به گونه ای که افراد شاغل در مراکز بهداشت از سطح آگاهی و عملکرد بالاتری برخوردار بودند و فارغ التحصیلان رشته بهداشت نسبت به پرستاری آگاهی و عملکرد بهتری داشتند. با توجه به مقرون به صرفه بودن و اثربخشي کلاسهای بازآموزی اين امر بايد بنحو جدی تري مد نظر برنامه ريزان قرار گيرد. آموزش افراد سبب ارتقاء سطح آگاهی و عملکرد کارشناسان مرتبط با نمونه گیری از پاشنه پا نوزاد خواهد شد. عدم تاثیر سابقه خدمت در ارتقای عملکرد و آگاهی افراد شاید بدلیل عدم وجود آموزش سالیانه و عدم تغییر در روند عملکرد افراد باشد ونيازمند رفع موانع احتمالي است. نتایج پژوهش درقالب نسخه ای از گزارش پایانی در اختیار مسئولین ذیربط دانشگاه علوم پزشکی قرار داده خواهد شد.
در اين تحقيق پس از تهيه پرسشنامه و تکميل آن نتايج زير حاصل گرديد. بین محل خدمت،جنسیت،مدرک و رشته تحصیلی با عملکرد افراد ارتباط معنادار وجود داشت(05/0P ). و در نمره آگاهی بین دانشگاه محل تحصیل، مدرک تحصیلی ،سابقه خدمت، محل خدمت و تعدادکلاسهای بازآموزی افراد مورد مطالعه ارتباط معنادار وجود داشت(05/0P ). نتایج مطالعه نشان داد که کلاسهای بازآموزی در عملکرد و نیز سطح آگاهی افراد مورد مطالعه تاثیر داشته است و با افزایش تعداد دفعات کلاسها این آگاهی و عملکرد ارتقا یافته است. و با ارتقا مدرک تحصیلی افراد این سطوح افزایش یافته است. محل خدمت اثر مطلوب درسطح عملکرد و آگاهی داشت به گونه ای که افراد شاغل در مراکز بهداشت از سطح آگاهی و عملکرد بالاتری برخوردار بودند و فارغ التحصیلان رشته بهداشت نسبت به پرستاری آگاهی و عملکرد بهتری داشتند.
| فایل |
|---|