نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
زهرا عباسی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد | بهداشت محیط | کارشناسی | - |
هادی رئیسی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد | آمار | کارشناسی | دانشگاه علوم پزشکی شیراز |
صنوبر ایمانیان | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد | بهداشت محیط | کارشناسی | - |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|
مشکلات فراوانی که دانشجویان در دوره ی تحصیلات خود با آن مواجه هستند؛ اثرات جبران ناپذیری برای آنان به دنبال دارد و این روند افزایشی مشکلات روانی و عاطفی دانشجویان علاوه بر تبعاتی که برای دانشجویان دارد، مانعی جدی برای پیشرفت دانشگاه است. شادکامی، امید به زندگی و کیفیت زندگی دانشجویان به عنوان عضو فعال و آینده ساز جوامع بسیار حائز اهمیت می باشد و ازدواج از مسائل مهمی است که بر جنبه های مختلف زندگی افراد اثر گذار است و اهمیت آن در این جا مشخص می شود. در این مطالعه 200 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرکت داشتند که شامل 161 (5/80) دانشجوی دختر و 39 (5/19) دانشجوی پسر بودند. میانگین سن شرکت کنندگان برابر با 24/22 سال و انحراف معیار سن آنها برابر با 2.89 سال بود. میانگین نمره کیفیت زندگی در بین دانشجویان متاهل برابر با 08/35 و در بین دانشجویان مجرد برابر با 91/33 بود که از نظر آماری معنی دار نبود (پی مقدار= 24/0). همچنین میانگین امید به زندگی در دانشجویان متاهل برابر با 72/42 بود که بیشتر از میانگین امید به زندگی در دانشجویان مجرد بود (86/40) اما این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود (پی مقدار=0.06). از سوی دیگر میانگین شادکامی در بین دانشجویان متاهل 02/46 بود که بطور معنی داری بیشتر از میانگین شادکامی در بین دانشجویان مجرد بود (84/40، پی مقدار=02/0). نتایج این پژوهش نشان داد که با استفاده از متغیرهای امید به زندگی، کیفیت زندگی و شادکامی بخوبی میتوان با دقت بالایی بین دانشجویان مجرد و متاهل افتراق ایجاد کرد.
در این مطالعه 200 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرکت داشتند که شامل 161 (5/80) دانشجوی دختر و 39 (5/19) دانشجوی پسر بودند. میانگین سن شرکت کنندگان برابر با 24/22 سال و انحراف معیار سن آنها برابر با 2.89 سال بود. میانگین نمره کیفیت زندگی در بین دانشجویان متاهل برابر با 08/35 و در بین دانشجویان مجرد برابر با 91/33 بود که از نظر آماری معنی دار نبود (پی مقدار= 24/0). همچنین میانگین امید به زندگی در دانشجویان متاهل برابر با 72/42 بود که بیشتر از میانگین امید به زندگی در دانشجویان مجرد بود (86/40) اما این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود (پی مقدار=0.06). از سوی دیگر میانگین شادکامی در بین دانشجویان متاهل 02/46 بود که بطور معنی داری بیشتر از میانگین شادکامی در بین دانشجویان مجرد بود (84/40، پی مقدار=02/0).
فایل |
---|