عنوان پژوهش: آسيب شناسي و تحليل تعاملات برون سازماني کمیته امداد امام خمینی (ره) مطالعه موردی، کمیته امداد امام خمینی (ره)استان چهارمحال و بختیاری
دستگاه اجرایی کارفرما: کمیته امداد امام خمینی (ره)
تاریخ اجرای پژوهش: 1399/04/01
مکان اجرای پژوهش: استان چهارمحال و بختیاری

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
مهسا پرتو اداره کل کمیته امداد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره وری کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نجف آباد

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی

چکیده پژوهش

در جهان رقابتی امروز که بهره¬وری در همه¬ی زمینه¬ها افزایش یافته است، تنها سازمان¬هایی می¬توانند در این دنیای پر تلاطم باقی بمانند که به بهترین وجه از منابع موجود خود استفاده نمایند و در سایه¬ی توجه به عوامل درونی و بیرونی سازمان بیشترین بهره¬وری را داشته باشند از طرف دیگر هدف از آسیب شناسی سازمانی ایجاد چهارچوبی است که بتواند برای افزایش تلاش ها در جهت برقراری سلامت سازمانی، ایجاد انگیزه نماید (الواردو ، 2000). بر این اساس پژوهش حاضر بررسی آسیب شناسی تعاملات برون سازمانی است که جامعه¬ی آماری پژوهش تعداد کارکنان کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری و استان های گیلان، البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، بوشهر به تعداد 167 نفر گزارش شده براي تعيين پایایی پرسشنامه از ضریب آلفاي کرون باخ استفاده شد که برای پرسشنامه¬ی آسیب شناسی 93/0، به دست آمد. نتايج تحقيق نشان داد، بیشترین میزان تعاملات با کدام سازمان و همچنین کدام خدمت امداد قابلیت واگذاری به سایر سازمان ها را دارد و در پایان تهدیدها، فرصت¬ها و نقاط قوت و ضعف این پژوهش نیز مشخص گردید.

خلاصه نتایج حاصله

نتایج آزمون های آماری نشان داد که: سوال اول سازمان های مورد نظر جهت تعامل و مبادلات سازمانی با نهاد مقدس امداد کدام اند؟ با توجه به ازمون اجرا شده و مطابق جدول 20 برای سوال فوق ملاحظه می گردد که مقدار ازمون تی (تی تک نمونه ای) برابر با 53.526 در سطح معناداری 0001/ با اختلاف میانگین 2.305 مورد تایید و حمایت قرار گرفته است. سوال دوم: کدامیک از فعالیت¬ها و خدمات امداد نیاز به تعامل و تبادل سازمانی با نهادها و سازمان های دیگری می¬باشد؟ با توجه به ازمون اجرا شده و مطابق جدول 21 برای سوال فوق ملاحظه می گردد که مقدار ازمون تی (تی تک نمونه ای) برابر با 63.338 در سطح معناداری 0001/ با اختلاف میانگین 2.706 مورد تایید و حمایت قرار گرفته است. سوال سوم: فرصت های تعامل سازمانی برای امداد کدام اند؟ با توجه به ازمون اجرا شده و مطابق جدول 22 برای سوال فوق ملاحظه می گردد که مقدار ازمون تی (تی تک نمونه ای) برابر با 85.303 در سطح معناداری 0001/ با اختلاف میانگین 2.790 مورد تایید و حمایت قرار گرفته است. سوال چهارم: تهدیدهای موجود در تعامل سازمانی با نهاد امداد کدامند؟ با توجه به ازمون اجرا شده و مطابق جدول 23 برای سوال فوق ملاحظه می گردد که مقدار ازمون تی (تی تک نمونه ای) برابر با 62.945 در سطح معناداری 0001/ با اختلاف میانگین 2.700 مورد تایید و حمایت قرار گرفته است. سوال پنجم: نقاط قوت موجود در تعامل و تبادلات سازمانی با نهاد امداد کدامند؟ با توجه به ازمون اجرا شده و مطابق جدول 24 برای سوال فوق ملاحظه می گردد که مقدار ازمون تی (تی تک نمونه ای) برابر با 7.132 در سطح معناداری 0001/ با اختلاف میانگین 3.263 مورد تایید و حمایت قرار گرفته است. سوال ششم: نقاط ضعف موجود در تعامل و تبادلات سازمانی با نهاد امداد کدامند؟ با توجه به ازمون اجرا شده و مطابق جدول 25 برای سوال فوق ملاحظه می گردد که مقدار ازمون تی (تی تک نمونه ای) برابر با 62.226 در سطح معناداری 0001/ با اختلاف میانگین 2.269 مورد تایید و حمایت قرار گرفته است


فایل های پژوهش
فایل

Back to Top