نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
زهرا بابادی عکاشه | دانشگاه پیام نور فرخشهر | برنامه ریزی آموزشی | دکتری تخصصی | دانشگاه اصفهان |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|
بررسی پشرفتهای علمی کشورها حاکی از آن است که علوم فقط از طریق آموزش به دست نمیآیند، بلکه تحقیق در تولید و اشاعه علوم نقش مؤثری دارد و کشورهایی که تحقیقات اصیل و مستقلی ندارند از توسعه و رشد درون زا برخوردار نیستند. بنابراین نقش تحقیقات علمی به منزله ساز و کار مؤثر و تعیین کننده در توسعهی ملی را نمیتوان کم اهمیت تلقی کرد. تأثیر گذاری تحقیقات علمی در ابعاد مختلف آن)تحقیقات بنیادی، کاربردی، توسعه ای( بر سایر متغیرهای اقتصادی-اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، درآمد سرانه ملی باعث بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی میشود. گسترش این توسعه به بهبود شاخصهای اجتماعی نظیر آموزش، بهداشت، مسکن، تأمین و امنیت اجتماعی منجر میشود. بنابراین توسعه موزون به دلیل گسترش تحقیقات در جوامع رخ میدهد و میتواند تمامی جنبههای حیات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه را تحت تأثیر قرار دهد. به عالوه بهبود شاخصهای اقتصادی-اجتماعی به معنای تأمین نیازهای اساسی جامعه، احساس اعتماد به نفس، رفاه اجتماعی و اقتصادی را برای افراد جامعه فراهم نماید)کفاشی،8910 ،ص11 .)بنابراین تحقیق نیز همانند آموزش، باید جزء جداناشدنی فرهنگی دانشگاه در آید و دانشگاهها باید با خروج از جزایر محدود آموزشی و ایفای نقش هدایت کنندگان علمی و کاربردی، میسر تحوالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه را به کنترل خود درآورند. دانشگاه سکه ای است که یک رویه آن نقش آموزش و رویه دیگر نقش پژوهش دارد.
نتایج جدول4-60 و بررسی پاسخهای مصاحبه شوندگان نشان میدهد که 80/98 درصد از افراد" غنهی کهردن کتابخانهه هها بهه منهابع جدید)کتب و مجالت(" را مهمترین راهکار کیفیت بخشی به پهژوهش مهی داننهد. ایهن یافتهه بها نتهایج پرسهش نامهه و تحقیهق باریهاد و همکاران)8918 )همخوان بوده است. و 80 درصد به گویه 8" دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب" اشاره کردهاند.
فایل | |
---|---|
فایل 1 | research/bbf60732da802ca416345d4390071a72.pdf |