نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
سعید حیدری سورشجانی | خارج از دانشگاه | آموزش بهداشت | کارشناسی ارشد | اصفهان |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
فاطمه دریس | - | - | - | |
مسعود نیک فرجام | - | - | - | |
عبدالرحیم کاظمی | - | - | - | |
غلامرضا پناهنده | - | - | - | |
پرستو یارمحمدی | - | - | - | |
داریوش قلی پور | - | - | - | |
رمضان خدادادی | - | - | - |
یکی از عواملی که می تواند در ارتقاء سطح توانمندی های دانشجویان در تحقیق و پژوهش مؤثر واقع شود، تجربه ی پژوهشی است. عوامل روانشناختی حاکم بر محیط های دانشگاهی، با توجه به اثری که بر باورها و گرایش های پژوهشی دانشجویان می گذارند از جمله عوامل مهم و تأثیر گذار به شمار می روند. درصد میانگین نمره رضایت دانشجویان از ابعاد تجربه پژوهشی به ترتیب شامل:گسترش مهارتها 72/73 درصد، نظارت استاد راهنما 30/70 درصد، شفاف سازی معیارها و اهداف13/70 درصد، زیرساخت ها و امکانات دانشگاه 40/62 درصد، تصویب پروپوزال 33/62 درصد، ارائه شرایط و زمینه های رشد فکری 56/61 درصد و رضایت کلی62 درصد بود. بین رضایت دانشجویان از اکثر ابعاد تجربه پژوهشی شامل (ارائه شرایط و زمینه های رشد فکری، گسترش مهارتها، زیرساخت ها و امکانات دانشگاه، تصویب پروپوزال و شفاف سازی معیارها و اهداف) با دانشکده محل تحصیل معنادار گزارش شد. بین رضایت دانشجویان از تمامی ابعاد تجربه پژوهشی و رضایت کلی همبستگی مستقیم و معناداری مشاهده شد.
تجربه پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد می تواند، به مسئولان دانشگاه و همچنین سیاست گزاران نظام آموزش وزارت بهداشت و درمان کمک نماید تا ضمن شناخت عامل هاي اثرگذار در تجربه پژوهشی دانشجویان دانشگاه ها، نسبت به رفع مشکل هاي احتمالی موجود در نظام پژوهشی تحصیلات تکمیلی و تقویت نقاط ضعف آن بپردازند. لذا نتایج تحقیق حاضر می تواند در توسعه و تدوین بهتر خط مشی ها و سیاست گذاری در بخش پژوهش و آموزش دانشگاه علوم پزشکی و حتی ارتقاء کیفی خدمات پژوهشی در تحقیقات دانشجویی و رشد بهینه ی علمی-پژوهشی مورد کاربرد قرار گیرد.
فایل |
---|