نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
شیدا گودرزی | کمیته تحقیقات دانشجوئی | بهداشت | دانشجوی کارشناسی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
مسعود لطفی زاده | - | - | - | |
سمیه محمدی | - | - | - | |
مهسا علی بابایی | - | - | - | |
مرضیه طاهری | - | - | - | |
سید کمال صولتی | - | - | - |
سال های اولیه زندگی به دلیل نقش مهمی که در زندگی انسان دارد، به عنوان یکی از حیاتی ترین مراحل رشد تلقی می شود. بر اساس آمار به دست آمده 10 تا 26 درصد از کودکان در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مشکلات رفتاری دارند، با این حال شیوع اختلالات بسته به موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، خصوصیات خانواده و محیط اجتماعی-اقتصادی متفاوت است. خانواده عاملی مهم در رشد روانی کودکان است که تاثیر زیادی در بروز مشکلات رفتاری در کودکان دارد.از بین دانش آموزان شرکت کننده درمطالعه 308 نفر بدون مشکل بوده و 43 نفر دارای اختلال رفتاری بودند که از این بین 18 نفر آنها دختر و 25 نفر دیگر پسر می باشند، همانطور که مشخص است، اختلال رفتاری در پسران بیشتر از دختران می باشد ولی از نظر آماری تفاوت معنا داری بین دو جنس مشاهده نشد. 2.6 درصد از تک فرزندان و 9.8 درصد از کودکان چند فرزند دارای اختلال رفتاری می باشند، همچنین از نظر آماری هیچ ارتباط معناداری بین تعداد فرزندان و اختلالات رفتاری مشاهده نشد .بین اختلالات رفتاری با تحصیلات پدر ارتباط معنا دار وجود دارد ، همچنین بین اختلالات رفتاری با اینکه کودک با چه کسی زندگی می کند نیز ارتباط معناداری مشاهده شد
بین سایر متغیرهای دموگرافیک (سن، سن پدر و مادر، درآمد، تحصیلات پدر و ماذز، شغل پدر و مادر، پایه تحصیلی، جنس و زنده بودن والدین) با اختلالات رفتاری هیچ رابطه معناداری مشاهده نگردید. از آنجا که اختلالات رفتاری با تحصیلات والدین و اینکه کودک با چه کسی زندگی می کند¬ دارای رابطه معنادار است باید جهت کاهش طلاق بین والدین اقدامات لازم انجام شده و اطلاعات والدین افزایش یابد.
فایل |
---|