نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
زهرا رضایی | کمیته تحقیقات دانشجوئی | دانشجوی پزشکی | دانشجوی دکترای حرفه ای | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
معصومه معزی | دانشکده پزشکی | - | - | |
وحید رئیسی | - | - | - |
نگرش مثبت در هر کاری لازمه ی موفقیت در آن کار می باشد نگرش مثبت به شغل با ایجاد انگیزه، موفقیت شغلی را به دنبال می آورد در حالی که نبودن علاقه به شغل ادامه ی کار در آن شغل را غیر ممکن می کند. برای ایجاد تغییرات اثرگذار و مثبت در نگرش دانشجویان نیازمند امکاناتی برای تشویق و ایجاد گرایش بیشتر هستیم برای ایجاد چنین تغییراتی به اطلاعات و آگاهی درباره ی نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی و آینده شغلی نیاز است سیستم آموزش عالی برخی از مسئولیت های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و رشد جوامع را در بر دارد اگر سیستم آموزش کیفیت قابل قبولی داشته باشد باعث میسر شدن تربیت نیروی کار حرفه ای و حاصل شدن پیشرفت می گردد لذا این موضوع نشانگر ضرورت کشف استراتژی های ارتقای کیفیت آموزش می باشد.در این مطالعه با استفاده از پرسش نامه به سنجش نگرش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال تحصیلی 98-97 نسبت به محیط آموزشی، رشته تحصیلی و آینده شغلی پرداختیم.نمره نگرش دانشجویان نسبت به محیط آموزشی در بازه ی نگرش نامطلوب قرار داشت ولی نگرش نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی در دانشجویان مثبت بود.
نگرش دانشجویان نسبت به سه متغیر محیط آموزشی، رشته و آینده شغلی بر حسب جنسیت، محل سکونت و وجود دانشجوی پزشکی دیگر در خانواده تفاوت معنا داری نداشت اما در سنجش وضعیت تاهل افراد متاهل نگرش مثبت تری نسبت به محیط آموزشی داشتند.نگرش نسبت به محیط آموزشی در هر چهار مقطع علوم پایه، فیزیوپات، استاجر و اینترن نسبت به محیط آموزشی نامطلوب بود.نگرش به رشته تحصیلی و آینده شغلی در تمامی مقاطع تحصیلی مثبت بود ولی نگرش به آینده شغلی به طور معناداری در دانشجویان مقطع علوم پایه و فیزیوپات از دانشجویان بالینی مثبت تر بود.مسلما نگرش مثبت دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی در کیفیت خدمتی که در آینده به عنوان پزشک به جامعه ارائه میدارند موثر است
فایل |
---|