نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
مجتبی حیدری | معاونت درمان | مدیریت خدمات بهداشتی رمانی | کارشناسی ارشد | - |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
رضا مسعودی | دانشکده پرستاری و مامایی | پرستاری بزرگسالان و سالمندان | دکترای تخصصی (PhD) | - |
زهرا ایازی | معاونت درمان | پرستاری | کارشناسی ارشد | - |
مسعود لطفی زاده | دانشکده بهداشت | بهداشت جامعه | دکترای تخصصی (PhD) | - |
لیلی ربیعی | دانشکده بهداشت | آموزش بهداشت و ارتقا سلامت | دکترای تخصصی (PhD) | - |
حمیده روحی | کمیته تحقیقات دانشجوئی | - | - | - |
مديران براي اخذ تصميمات مهم و حياتي همواره در حال يادگيري هستند و سازمانهاي يادگيرنده نيز تاکيد بر يادگيري مداوم براي بقا در شرايط رقابتي کنوني دارد. به همين منظور لازم است مديراني قاطع در تصميم گيري و با تکيه بر دانش سازماني در سيستم هاي حساسي نظير خدمات بهداشتي ارائه خدمت نمايند. هدف پژوهش حاضر، بررسي ارتباط بين جرأت ورزي با سبک هاي تصميم گيري و يادگيري سازماني( 200نفر) مديران بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد بوده است.
نتايج مطالعه نشان داد که؛ميانگين نمره جرأت ورزي 5/14±24/88، سبک تصميمگيري 6/9±70/45 و يادگيري 53/7±51/43 در حد نسبتأ متوسطي ميباشد. بين ميانگين نمره جرأت ورزي با سبکهاي تصميمگيري و يادگيري سازماني رابطه وجود دارد بين ميانگين نمره سبکهاي تصميمگيري با يادگيري سازماني رابطه وجود دارد و سبکهاي تصميمگيري ميتواند يادگيري سازماني را پيش بيني کند(p<0.05). بين ميانگين نمره جرأت ورزي با يادگيري سازماني رابطه وجود دارد و جرأت ورزي ميتواند يادگيري سازماني را پيش بيني کند. بين ميانگين نمره جرأت ورزي، سبکهاي تصميمگيري و يادگيري سازماني با برخي متغيرهاي دموگرافيک (سن، جنس، نوع قرارداد، تحصيلات، وضعيت شغلي) رابطه وجود دارد ميزان يادگيري سازماني مديران بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد مرتبط با جرأت ورزي آنان بوده، همچنين به وسيله آشنا ساختن مديران با سبکهاي تصميمگيري مختلف ميتوان در بهبود تصميمات سازماني گامي موثر برداشت.
فایل |
---|