عنوان پژوهش: بررسی ارتباط بین تفکر انتقادی و شایستگی بالینی در دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 97-1396
دستگاه اجرایی کارفرما: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
تاریخ اجرای پژوهش: 1394/06/29
مکان اجرای پژوهش: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد-کمیته تحقیقات دانشجوئی

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
سیده مرضیه حسینی خارج از دانشگاه - - -

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
رضا حیدری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد - - -
فاطمه بهرام زاده سلامت روان و اعتیاد - - -
فاطمه دارابی کمیته تحقیقات دانشجوئی - - -

چکیده پژوهش
خلاصه نتایج حاصله

ﺑـﺎ ﺗﻮﺟـﻪ به تجزیه و تحلیل داده ها به روش ضریب همبستگی پیرسون، تفاوت معنی¬داری بین داده¬ها وجود ندارد و همبستگی ضعیفی بین تفکر انتقادی و صلاحیت بالینی دانشجویان وجود دارد؛ طبق نتایج این پژوهش بین تمام زیر مقیاس¬های پرسشنامه صلاحیت بالینی با زیرمقیاس مهارت¬های تحلیلی از پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا، بین زیر مقیاس صلاحیت پیشرفته و استدلال قیاسی، تفاوت معنی¬دار وجود دارد و دارای ضریب همبستگی مستقیم نیز می¬باشد؛ همچنین بین تمام زیر مقیاس¬های پرسشنامه صلاحیت بالینی و مهارت¬های استنتاجی از پرسشنامه تفکرانقادی کالیفرنیا رابطه معنی دار و همبستگی معکوس وجود دارد.


فایل های پژوهش
فایل

Back to Top