نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
آزیتا ظاهری | دانشکده پیراپزشکی | پرستاری مراقبتهای ویژه | کارشناسی ارشد | - |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
معصومه دل آرام | مرکز تحقیقات پرستاری و مامائی جامعه نگر | - | - | - |
غلامرضا شبانیان | دانشکده پیراپزشکی | بیهوشی | دکترای تخصصی پزشکی | - |
اموزش و یادگیری در بالین از مهمترین جنبه های آموزشی دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است که نقش تعیین کننده در آینده ی حرفه ای حساس این دانشجویان و تربیت و اموزش نیروی انسانی متخصص بهداشتی- درمانی دارد.لذا همواره ملاحظه ی بازخوردها و نظاره یادگیری در این حیطه جز جدا نشده ی برنامه ی اموزشی می باشد. استفاده از نظرات دانشجویان سال آخر درمورد مهارت های فراگرفته طی تحصیل می تواند در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آموزش مفید باشد.
چنانچه پژوش حاضر با چنین هدفی صورت گرفته و داده های حاصل از ان نشان دادند ؛اکثریت دانشجویان مورد مطالعه از رشته تحصیلی خود در طول تحصیل رضایت داشتند . دانشجویان بیشترین مهارت خود را در درس روش بیهوشی مربوط به آماده سازی و کار با ماشین بیهوشی، اصول آماده سازی وسایل و تجهیزات جهت هوش آوری بیمار و مشارکت در این عمل واصول ضد عفونی وسایل دانستند.از نظر اکثریت دانشجویان، مهارت آنان برای انجام اقدامات تشخیصی درمانی از جمله ، آندوسکوپی ، عکس برداری تشخیصی و در خارج از اتاق عمل" و " رگیری ورید محیطی کودکان و نوزادان" ناکافی است و آموزش های لازم را ندیده اند . در درس مراقبت های ویژه بیشترین مهارت دانشجویان مربوط به اقدامات لازم جهت پک کردن راه هوایی بیماران می باشد. اکثریت دانشجویان مهارت خود را در اقدامات عملی مربوط به واحد مدیریت درد بصورت متوسط ارزیابی کرده اند . از نطر دانشجویان مورد مطالعه مهارت هایشان در خصوص شناخت استانداردهای مربوط به فوریت های پزشکی ناکافی است درحالی که اکثریت آنان مهارت خود را در اماده سازی وسایل و امکانات جهت احیا قلبی ریوی کافی می دانند.
فایل |
---|