عنوان پژوهش: ارزیابی نحوه عملکرد فناوری های زبان در نهادهای دولتی به کمک یک مدل ساختار تجاری و فناوری اطلاعات
دستگاه اجرایی کارفرما: پارک علم و فناوری
تاریخ اجرای پژوهش: 1396/03/30
مکان اجرای پژوهش: پارک علم و فناوری

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
محمدجواد داوودپور پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری مهندسی برق-مخابرات کارشناسی ارشد نجف آباد

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
اکبر طاهری پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری مدیریت مالی کارشناسی ارشد شهرکرد

چکیده پژوهش

فناوری های جدید، پتانسیل بهبود کیفیت و بهره وری سازمان های دولتی را دارا می باشند. با این حال، وجود فناوری های جدید، دلیل معرفی آنان، چگونگی کاربرد، و جایگاه آنها در ساختار های تجاری و فناوری اطلاعات موجود همیشه واضح نیست. در این مقاله، استفاده بالقوه از فناوری های جدید در قالب فناوری ها و ابزار زبان، مانند استخراج متن، استخراج اطلاعات، و سیستم پرسش و پاسخ بررسی می شود. این بررسی با معرفی یک مدل ساختار تجاری و فناوری اطلاعات صورت می پذیرد. مدل شامل نمایی کلی از سیستم های فناوری اطلاعات و مفروضاتی است که به طور سنتی توسط سازمان های دولتی در تعامل با شهروندان استفاده می گردد. این مدل همچنین شامل مجموعه مشکلاتی است که سازمان های دولتی در صورت استفاده از راه حل های سنتی فناوری اطلاعات با آن مواجه می شوند. از همه مهمتر، مقاله نوعی گسترش مدل را ارائه می دهد که مشخص می سازد چگونه می توان از فناوری های زبان برای حمایت از فرآیندهای عملیاتی و استراتژیک در سازمان های دولتی و پرداختن به مشکلات شناسایی شده، استفاده نمود. مدل، گسترش آن و مشکلات شناسایی شده بر اساس نمونه های موردی سازمان های دولتی سوئد بوده و نمونه سازی شده اند

خلاصه نتایج حاصله

در این مقاله، پتانسیل استفاده از فناوری های زبان به منظور بهبود فرآیندهای عملیاتی و استراتژیک در سازمان های دولتی توسط معرفی یک مدل ساختاری تجاری و فناوری اطلاعات بررسی می شود. مدل شامل بازنمایی کلی از نقش ها، سیستم های فناوری اطلاعات و داده های معمولی می باشد که در سازمانهای دولتی جهت تعامل با شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد. در ارتباط با مدل، تعدادی از مشکلات وجود دارند که می توان توسط فناوری های زبان به آنان رسیدگی نمود. همچنین مدل برای نمایش چه چیزی، چرایی و چگونگی کاربرد فناوری های زبان جهت حمایت از فرآیندهای عملیاتی و استراتژیک در سازمان های دولتی گسترش یافته است. مدل، توسعه آن و مشکلات شناسایی شده در سازمان های دولتی سوئد از طریق پروژه آی.ام.اِی.ان. دو عرضه شده اند.


فایل های پژوهش
فایل

Back to Top