عنوان پژوهش: بررسی شیوه های درآمدزایی و بازاریابی در هیأت های ورزشی استان چهارمحال و بختیاری
دستگاه اجرایی کارفرما: اداره کل ورزش و جوانان
تاریخ اجرای پژوهش: 1398/01/29
مکان اجرای پژوهش: استان چهار محال و بختیاری

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
هاله فاضل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد مدیریت و برنامه ریزی ورزشی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
مینا مختاری اداره کل ورزش و جوانان استان مدیریت بازاریابی ورزشی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

چکیده پژوهش
خلاصه نتایج حاصله

در این قسمت نتایج حاصل از تحقیق ارائه گردیده است: 1.بررسی جنسیت آزمودنی¬ها نشان داد که از 128 نفر نمونه تحت بررسی، حدود 1/35 درصد را زنان و حدود 9/64 درصد هم زنان تشكيل مي¬دهند. 2.بررسی سن آزمودنی¬ها نشان داد که آزمودنی‌های 31 تا 40 ساله (1/46 درصد) بیشترین فراوانی و آزمودنی‌های زیر 20 سال (7/4 درصد) دارای کمترین فراوانی هستند. 3.بررسی وضعیت تحصیلات آزمودنی¬ها نشان داد که بیشترین آزمودنی‌ها (81 نفر) در مقطع کارشناسی و کمترین آزمودنی‌ها (5 نفر) در مقطع دکتری تحصیل کرده¬اند. 4.بررسی سابقه مدیریت آزمودنی¬ها نشان داد که 8/43 درصد آزمودنی‌ها بیشترین سابقه مدیریتی (بیشتر از 4 سال) و 7 درصد آزمودنی‌ها کمترین سابقه مدیریتی (6 ماه تا یک سال) داشتند. 5.نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول تحقیق نشان داد، تفاوت معني‌داری بين ميانگين‏ها‏ي مشاهده‌ شده و میانگین فرضي‏ نگرش به بازاریابی (001/0,P≤17/58t=) وجود دارد. به¬عبارتی وضعیت نگرش به بازاریابی در نمونه تحقیق از وضعیت فرضی، بهتر است. 6.نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم تحقیق نشان داد، تفاوت معني‌داری بين ميانگين‏ها‏ي مشاهده‌ شده و میانگین فرضي ‏مؤلفه‏‏های نگرش به بازاریابی وجود دارد. به¬عبارتی وضعیت مؤلفه‏‏های نگرش به بازاریابی در نمونه تحقیق از وضعیت فرضی، بهتر است (05/0>p). 7.نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم تحقیق نشان داد، بین میانگین رتبه¬های ابعاد نگرش به بازاریابی تفاوت معنی¬داری وجود دارد. نتایج نشان داد که مشتری¬گرایی مهم¬ترین بعد از نظر نمونه¬ها بوده است و سپس به ترتیب داشتن برنامه و هدف، استراتژی¬های بازاریابی، سنجش عملکرد، رقابت-گرایی، منابع انسانی، نگرش به بازار و قیمت¬گذاری قرار داشتند (05/0>p). 8.نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم تحقیق نشان داد، بین فراوانی¬های مورد انتظار و مشاهده شده روش¬های بازاریابی و درآمدزایی در 25 گویه تفاوت معنی¬داری وجود دارد (05/0>p). 9.نتایج حاصل از آزمون فرضیه پنجم تحقیق نشان داد، بین میانگین رتبه¬های گویه¬های روش¬های بازاریابی و درآمدزایی تفاوت معنی¬داری وجود دارد (05/0>p). 10.نتایج حاصل از آزمون فرضیه ششم تحقیق نشان داد، بین میانگین رتبه¬های ابعاد روش¬های بازاریابی و درآمدزایی تفاوت معنی¬داری وجود دارد (05/0>p). نتایج نشان می¬دهد که روش ذینفان دارای بالاترین رتبه و روش کسب و کار کمترین رتبه را داشته است.


فایل های پژوهش
فایل

Back to Top