نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|---|---|---|---|
محمد حسین کرمی اشکفتکی | شهرداری شهرکرد | طراحی شهری | کارشناسی ارشد | دانشگاه آزاد واحد نایین |
نام و نام خانوادگی | محل اشتغال فعلی | رشته و گرایش تحصیلی | آخرین مدرک تحصیلی | محل اخذ مدرک تحصیلی |
---|
شهرها اکوسیستم های پیچیده ای در تعامل با محیط انسان ساخت می باشند که از پیامدهای مثبت این تعامل ساده بهره گیری از برند سازی شهری در اکوسیستم آن می باشد. فضای سبز اکولوژیکی شهرها به دلیل توسعه شهرها به محدود کردن محیط های طبیعی در حال زوال می باشند که این محیط های طبیعی به صورت لکه ها و کریدورهای بازمانده در شهر هیچ گونه توازنی با فضای شهری موجود ندارند برای تغییر این روند نیاز به توسعه پایدار صنعت اکوتوریسم در این محیط ها جهت بهبود رابطه بین انسان و طبیعت می باشد. اهداف تحقیق شامل برندسازی و هویت بخشی به شهر، حفاظت از محیط زیست سالم و ارتقا کیفیت کالبدی اکولوژیک آن، توسعه و رونق صنعت توریسم، ایجاد زیبایی اکولوژیکی در مناظر سبز طبیعی شهر، دستیابی به توسعه پایدار، پیوند انسان با طبیعت. روش تحقیق: ابتدا با ماتریس سوات در زمینه های مختلف اطلاعات جمع بندی و سپس تجزیه و تحلیل به روش AHP انجام شده است و در نهایت راهبردهای به دست آمده از ماتریس سلسله مراتبی استفاده گردید.
در این تحقیق مشخص شد که معیارهای پایداری و روابط اجتماعی احا تاثیر غلبه خودرو بر فضاها و کاهش کیفیت محیط کالبدی تهدید می شود و مشارکت اهالی در امور بسیار محدود می باشد و با توجه به وجود امنیت نسبی و برنامه های سلامت و آموزش همگانی برای شهروندان هنوز فاصله تا دستیابی به معیارهای توسعه پایدار شهری وجود دارد. ارتقا سطح کیفی محیط طبیعی موجب بهبود روابط اجتماعی تعاملات فرهنگی مردم در فضاهای عمومی شهرکرد می شود. همچنین برند نمودن فضای شهری طبیعی بر اساس معیارهای توسعه پایدار در محیط زیست فرصای برای تبلیغ، پیوند با طبیعی و دریافت پتانسیل های با ارزش محیط زیست از طریق آموزش و تفریح و ... در فضاهای شهری متفاوت از پارک دورن شهری که به طور مصنوع با یکسری مبلمان شهری تعبیه شده است که این فضای شهری دارای عناصر طبیعی است که می تواند آستانه ای برای آموزش و حفاظت از طبیعت را دنبال کند.
فایل |
---|