عنوان پژوهش: تغییر در ساختار تیغه های برف روب
دستگاه اجرایی کارفرما: فرودگاه بین المللی شهرکرد
تاریخ اجرای پژوهش: 1398/09/06
مکان اجرای پژوهش: فرودگاه

پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی
سید اسماعیل نژادحسینی فرودگاه شهرکرد کامپیوتر لیسانس اهواز

همکاران پژوهشگر

نام و نام خانوادگی محل اشتغال فعلی رشته و گرایش تحصیلی آخرین مدرک تحصیلی محل اخذ مدرک تحصیلی

چکیده پژوهش

برای استفاده بهتر با کارایی بیشتر میتوانیم تیغه های برف روبی را با زاویه منفی نسبت به خط عمود نصب کنیم.در این حالت تحولی بزرگ در عملیات برف روبی رخ خواهد داد که اساسا تمامی مولفه های مورد نظر ما را بهبود می بخشد و شاهد خواهیم بود که با استفاده از این روش میتوان عملیات برف روبی را با روندی ساده تر و دقیق تر انجام دهیم.در بسیاری از صنایع مرتبط با برش و پاکسازی نصب تیغه های برش سطحی با توجه به نیازهای موجود امری متداول است که میتوان متناسب با نیاز نسبت به نصب تیغه با زوایای مختلف اقدام نمود. به طور کلی در عملیات های که نیاز به پاکسازی به صورت نرم همراه با قدرت بیشتر وجود دارد از تیغه با زاویه منفی استفاده میشود.در این حالت برآیند نیروها از تیغه به صورت مستمر و یکنواخت به سطح وارد میشود و باعث پاکسازی بهتر خواهد شد . در حالی که در به کارگیری تیغه با زاویه مثبت به دلیل تغییر جهت برآیند نیروها، شاهد ایجاد سطحی به اصطلاح خشن و بریده بریده خواهیم بودکه این بررسی ها مشخصا در حوزه برف روبی در ذیل بررسی می گردد

خلاصه نتایج حاصله

نتایج بدست آمده نشان میدهد که استفاده از تیغه های برف روبی به این روش باعث بهبود مولفه های ذیل می شود: 1-افزایش میزان سطح برف روبی در نتیجه افزایش سرعت خودرو ها 2-امکان شروع عملیات برف روبی در ساعات اولیه بارش 3-کاهش استهلاک خودروی های برف روب 4-هدایت آب های باقیمانده روی سطوح در اثر برف روبی 5-جلوگیری از انباشت برف 6-کاهش حجم کاری و خستگی پرسنل 7-عدم وارد آمدن خسارت به سطوح پروازی و تجهیزات 8-کاهش هزینه ها در پی به کارگیری تیغه های از رده خارج


فایل های پژوهش
فایل

Back to Top